• سینتیلا •

جرقه ای از خلاقیت

روان خوانی-دریچه های شکوفایی(۱)

  • ۰۳:۵۹

خوانش:

 
bayan tools دریچه های شکوفاییروان خوانی

 

 

معنی واژگان:

 اشتیاق : رغبت بسیار،شوق
اغلب:بیشتر
گویی: انگار
حواس:جمع حس،ذهن
نغمه: آهنگ
پرشور:هیجان انگیز
لامسه:یکی از حواس پنجگانه انسان
عظمت:شکوه ، بزرگی
جنبه:حالت
ابزار ارتباطی:وسیله ای که ارتباط بین دیگران را فراهم می‌کند
متعدد:فراوان
محبت:بخشش
نهفته:پنهان
تمرکز:متوجه یک موضوع شدن
اعتنا:دقت نظر داشتن
متقاعد شدن:پذیرفتن
صرفا:تنها فقط
لطافت: لطیف بودن

مخملی:از جنس مخمل،نرم و ملایم
معجزه:شگفت، عجیب
خوشایند:دلپسند
مهیج:آنچه که موجب هیجان شود
مایع تأسف:باعث افسوس خوردن
معرفت:شناخت
کمال:دانایی
قابلیت: استعداد،لیاقت
ارزیابی:بررسی کردن
اشیا:شمع شی، چیزها
نادیده نمیگیرد:مورد بی توجهی قرار نمیگیرد
تجسم:بنظر آمدن ، چیزی را در ذهن تصور کردن 
ظلمت: تاریکی
 

 

فرصتی برای اندیشیدن:

۱_ هلن کلر پس از بیماری به وسیله کدام یک از حواس پنج گانه خود با جهان خارج ارتباط داشت؟

پاسخ: با حرکات اشاره به وسیله دستش.

 

۲_ منظور کلر از این جمله ها «در این راه بارها به عقب می لغزیدم، کمی جلو می رفتم سپس امیدوار می شدم» چیست؟
پاسخ: یعنی من در این راه با مشکلاتی روبرو می شدم و به زمین می افتادم، اما دوباره تلاشم را می کردم و رو به جلو حرکت می کردم و بعد از آن به خود امیدوار می شدم.

 

۳_نویسنده چه چیزهایی را برای خود نور خورشید و بهشت دانسته است؟

پاسخ: کتاب و ادبیات

  • ۴۰
"جرقه ای برای کشف و مکاشفه درون کلمات"
اینجا بوی سبزی و تازگی از متون کهن و نو برمی انگیزد.
غم در کلمات شکوفه شادی داده،
و شادی در رگه هایی از غم پیدا خواهد شد.
مرجع قالب تهیه و ویرایش آیسان مینایی